buy

buy

  • ۰
  • ۰

بررسی عوامل مرتبط با پذیرش و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین اعضای علمی دانشگاه پیام نور استان فارس 13 صفحهword

بررسی عوامل مرتبط با پذیرش و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین اعضای علمی دانشگاه پیام نور استان فارس-13 صفحهword

مشخصات فایل

عنوان:بررسی عوامل مرتبط با پذیرش و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین اعضای علمی دانشگاه پیام نور استان فارس

قالب بندی:word

تعداد صفحات:13

محتویات

چکیده

مقدمه

روش شناسی تحقیق

یافته های تحقیق

نیکویی برازش مدل

بحث و نتیجه گیری

منابع

و . . .

همراه با نمودار

چکیده تحقیق حاضر به منظور بررسی عوامل مرتبط با پذیرش و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین اعضای علمی دانشگاه پیام نور استان فارس می باشد. به همین منظور تعداد 162 نفر از اعضای علمی دانشگاه پیام نور استان فارس با استفاده از شیوه سرشماری، انتخاب شدند. کل آزمودنی ها پرسشنامه های خودکارآمدی تدریس با استفاده از رایانه ، کاربردی بودن سیستم فناوری، کیفیت اطلاعات درک شده، سهولت استفاده ادراک شده از فناوری، سودمندی ادراک شده از فناوری ، نگرش به فناوری ، تمایل استفاده از فناوری را تکمیل نمودند. نتایج تحقیق نشان داد که در مدل اولیه تحقیق، که با استفاده از پیشینه تحقیقاتی موجود تدوین گردیده بود، سهولت استفاده ادراک شده از فناوری نسبت به سایر متغیرها، بیشترین تاثیر را بر تمایل استفاده از فناوری در اعضای علمی دانشگاه پیام نور استان فارس دارد. ضمن اینکه متغیر های کاربردی بودن سیستم فناوری و سودمندی ادراک شده از فناوری بطور مستقیم و غیر مستقیم از طریق نگرش به فناوری تاثیر دارد. به علاوه مشاهده گردید که خودکارآمدی تدریس با استفاده از رایانه اعضای علمی بطور مستقیم بر سهولت استفاده ادراک شده از فناوری تاثیر مستقیم و معناداری دارد. در نهایت، نتایج نشان داد که متغیر کیفیت اطلاعات درک شده بطور مستقیم بر سهولت استفاده ادراک شده از فناوری و سودمندی ادراک شده از فناوری اعضای علمی و متغیر سهولت استفاده ادراک شده از فناوری بر سودمندی ادراک شده از فناوری تاثیر مستقیم و معناداری دارد. کلید واژه مدل پذیرش فناوری، قصد استفاده از فناوری، سهولت استفاده ادراک شده از فناوری ، سودمندی ادراک شده از فناوری ، خودکارآمدی تدریس با استفاده از رایانه ، کیفیت اطلاعات درک شده، کاربردی بودن سیستم ، تحلیل مسیر .

Technology acceptance model, intention to use the technology, perceived ease of use from technology, Perceived usefulness of technology, computer self efficacy, perceived infor mation quality, system feasibility, path analysis

مقدمه

امروزه در نظامهای آموزشی به موجب ظهور پدیده فناوری ارتباطات و اطلاعات و توجه به دانش مربوط به آن کلیه عوامل حیاتی این نظام ها را تحت الشعاع قرار داده، بطوریکه استفاده از فناوری به برنامه های درسی موجود اضافه گردیده و کارکرد نظام ها را در انتقال دانش و معلومات متحول ساخته و مفهوم یادگیری متحول گشته و حتی مربیانی در این نظام ها بکارگرفته می شوند که با چگونگی کاربرد آنها آشنایی کافی داشته باشند تا بتوانند موجبات بکارگیری ابزارهای یادگیری نظیر فناوری اطلاعاتی و اینترنت را در نظام های خود فراهم نمایند. فناوری اطلاعات در آموزش به عنوان ابزار مهارتی و دانشی برای آمادگی فراگیران جهت تحقق اهداف توسعه اقتصادی بکار می رود (Brandenburg 1998). « هاروی[1] » نیز اثربخشی کاربرد کامپیوتر در آموزش را عامل اساسی تعیین کننده جهت توفیق کشورها در دست یابی به اهداف بلندمدت خود می داند(Harvey 1983).

عصر اطلاعات نیز موجب بوجود آمدن مجموعه کلی از تفکراتی درباره لزوم اصلاحات آموزشی در جوامع جهت هماهنگی و سازگاری با ابزارهای جدید اطلاعاتی مدنظر می باشد (Pelgrum 2001). بطوریکه «یونگ[2]» خاطرنشان می کند بکار بردن رایانه ها در آموزش نه تنها به عنوان ابزار و وسیله مدنظر قرار می گیرند بلکه به عنوان هدف در آموزش مبنای سیاستهای کلی نظامهای آموزشی می باشند(Young 1991). از سوی دیگر نظام های آموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات در فرایند آموزش بشر جایگاه مهمی یافته است. روش های آموزش سنتی کمتر به وسیله مطالب دیجیتال و شیوه های ارائه چند رسانه ای پشتیبانی می شوند و بدنبال آن فرایند آموزش و تدریس انعطاف پذیرتر از قبل شده است. امروزه نظام های آموزش الکترونیکی و از دور بسیاری وجود دارد که از فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت آموزش و تدریس استفاده می کنند. با وجود این رایانه ها هیچ گونه ابزار محکمی جهت توانمندی مربیان به ایجاد نگرش مثبت در استفاده از ابزارهای جدید و بکار بردن آنها در آموزش ایجاد ننموده است، از این رویکرد، کاربرد فناوری در آموزش امری بسیار مشکل به نظر می رسد. بایلور و ریچی خاطرنشان می کنند صرف نظر از میزان فناوری و پیچیدگی آن، فناوری اطلاعات بدون در نظر گرفتن مهارتها، دانش، نگرش مربیان و اعضای علمی به فناوری برای کاربرد مفیدآن در برنامه های درسی، امری محال و غیرممکن می باشد .(Baylor and Ritchie 2002) مطالعات اخیر نشان دهنده این است که اجرای موفق فناوری و تکنولوژی آموزش بستگی بسیار زیادی به مربیانی دارد که تعیین کننده چگونگی استفاده از این فناوری در کلاس درس هستند. توسعه نگرش مثبت مربیان به فناوری عامل اصلی ارتقاء کاربرد فناوری در فرایند یاددهی-یادگیری است و از مقاومت مربیان در برابر کاربرد فناوری خواهد کاست.(Watson 1998) در حیطه آموزش از دور، بدلیل رسالت دانشگاه پیام نور مبنی بر آموزش الکترونیکی و مبتنی بر فناوری اطلاعات، مقوله های چون میزان پذیرش فناوری اطلاعات و نوع نگرش اعضای علمی به این مقوله در بکارگیری فناوری های جدید و بخصوص رایانه در فرایند یاددهی و یادگیری نظام آموزش از دور، امری بسیار ضروری و حیاتی به نظر می رسد که با برنامه ریزی دقیق در این امر می توان موجبات بهبود انواع آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و نیز بهبود کیفیت آموزش از راه دور و نیز کاهش مقاومت اعضای علمی در بکارگیری فناوری در امر آموزش را ایجاد نمود و با شناخت نقاط قوت و ضعف به ارتقاء وضعیت نظام آموزش از راه دور کمک نماید.

این امری بسیار بدیهی و روشن است که بدون توسعه نگرش مثبت مربیان به فناوری ، نمی توان آن را در فرایندها و فعالیت های تدریس بکار ببریم .(Watson 1998)با وجود این مطالعه و بررسی نگرش مربیان و اعضای علمی امری بسیار ضروری و مهم به نظر می رسد زیرا با شناسایی عواملی که ممکن است در ایجاد این نگرش ها نقش اساسی ایفا نمایند می توان بستری مناسب جهت ارتقای کیفی آموزش دانشگاهی بخصوص آموزش از دور را فراهم نمود. از جمله عواملی که می تواند بر نگرش مربیان و اعضای علمی در استفاده از فناوری اطلاعات تاثیر بسیار شگرفی بگذارد، نگرش به فناوری ، خودکارآمدی تدریس با استفاده از رایانه ، کاربردی بودن سیستم ، کیفیت اطلاعات درک شده ، سودمندی ادراک شده از فناوری و سهولت استفاده ادراک شده از فناوری در امر آموزش می باشد (Rogers 1995) .

به هر حال، با توجه به تغییر ساختارهای آموزشی از آموزش سنتی به آموزش الکترونیک و ایجاد بسترهای لازم جهت آموزش افراد بدون توجه به موقعیت و زمان آموزش و وارد شدن فناوری در امر آموزش و آموزش از راه دور به نظر می رسد انجام تحقیقاتی در زمینه فناوری اطلاعات و نیز در زمینه بسترشناسی فناوری در آموزش دانشگاهی امری اجتناب ناپذیر و ضروری باشد و بدلیل نقش بسیار مهم و حیاتی مربیان و اعضای علمی دانشگاه ها بخصوص دانشگاه ها ی آموزش باز و از دور در زمینه آموزش الکترونیکی با توجه به ساختار دانشگاه پیام نور انجام چنین پژوهش هایی در زمینه فناوری اطلاعات ضروری به نظر می رسد تا بستری مناسب جهت به خدمت گرفتن فناوری در امر آموزش فراهم شود تا بتوان بواسطه آن برنامه های مناسبی در اجرای طرحهای فناوری آموزشی فراهم نمود و با شناخت وضعیت موجود و نگرش اعضا نسبت به استفاده از فناوری، موانع موجود را برطرف نمائیم. لذا این پژوهش سعی دارد با بهره گیری از پیشینه تحقیق دراین حوزه و با در نظر گرفتن عوامل اساسی در پذیرش فناوری در اعضای علمی با توجه به مدل پذیرش فناوری، مدلی در مورد عوامل تاثیر گذار بر پذیرش فناوری اطلاعات در دانشگاه پیام نور در قالب مدل زیر ارائه نماید.

نمودار 1: مدل پیشنهادی پذیرش فناوری اطلاعات در بین اعضای علمی دانشگاه پیام نور

سهولت ادراک شده از فناوری

نگرش به فناوری

کیفیت اطلاعات درک شده

خودکارآمدی رایانه

تمایل استفاده از فناوری

کاربردی بودن سیستم

سودمندی ادراک شده از فناوری

روش شناسی تحقیق

تحقیق حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش، همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را 162 نفر از اعضای علمی دانشگاه پیام نور استان فارس تشکیل می دهند. ضمن اینکه با استفاده از شیوه سرشماری، جهت انجام پژوهش کل افراد جامعه به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شدند. در این پژوهش جهت اندازه گیری متغیرها از هفت ابزار اندازه گیری استفاده گردید که عبارتند از: خودکارآمدی تدریس با استفاده از رایانه (ضریب آلفای این ابزار توسط «ولترز و داوگتری»[3](2007)، کامپو و «هیگنز»[4](1995) و «پن»[5] (2003) بین 78/0تا85/0 گزارش شده است. در مطالعة حاضر نیز ضریب آلفای کرونباخ برابر 834/0 بدست آمد)، کاربردی بودن سیستم فناوری( این ابزار در تحقیقات «ولترز و داوگتری»(2007)، «ساهین وتامپسون»(2006)، «مادسن»[6](2007) و «پارک»(2004) تدوین گردیده و مورد استفاده قرار گرفت و ضریب آلفای کرانباخ بدست آمده در تحقیقات فوق بین 69/0تا 83/0گزارش شده است. (ضمن اینکه در مطالعة حاضر نیز ضریب آلفای کرونباخ برابر822/0 بدست آمد)، کیفیت اطلاعات درک شده ،این ابزار در تحقیقات «لی»[7](2003) و «پارک»(2004) طراحی و تدوین و مورد استفاده قرار گرفته است که ضریب آلفای کرانباخ بدست آمده در تحقیقات فوق 71/0 و 83/0گزارش شده است. (در مطالعة حاضر نیز ضریب آلفای کرونباخ برابر 743/0 بدست آمد.)، سهولت استفاده ادراک شده از فناوری (این ابزار در تحقیقات «دیویس و همکاران»(1989)، «گیفین و استروپ»[8](2000) طراحی و تدوین و مورد استفاده قرار گرفته است که ضریب آلفای کرانباخ بدست آمده در تحقیقات فوق بین 76/0 تا 89/0گزارش شده است. در مطالعة حاضر نیز ضریب آلفای کرونباخ برابر 778/0 بدست آمد.)، سودمندی ادراک شده از فناوری (این ابزار در تحقیقات «دیویس و همکاران» (1989)، «تیلور و تود»[9](1995)، «گیفین و استروپ»(2000) طراحی و تدوین و مورد استفاده قرار گرفته است که ضریب آلفای کرانباخ بدست آمده در تحقیقات فوق بین 76/0 تا 88/0گزارش شده است. در مطالعة حاضر نیز ضریب آلفای کرونباخ برابر 764/0 بدست آمد.)، نگرش به فناوری (این ابزار در تحقیق «لی»(2003) طراحی، تدوین و مورد استفاده قرار گرفته است که ضریب آلفای کرانباخ بدست آمده 78/0 گزارش شده است. ضمن اینکه، در مطالعة حاضر، ضریب آلفای کرونباخ نیز برابر 815/0 بدست آمد.) تمایل استفاده از فناوری (این ابزار در تحقیقات «لی»(2003) و «پارک»(2004) طراحی و تدوین و مورد استفاده قرار گرفته است که ضریب آلفای کرانباخ بدست آمده در تحقیقات فوق 73/0 و 87/0 گزارش شده است. در مطالعة حاضر نیز ضریب آلفای کرونباخ برابر 728/0 بدست آمد.) لازم به ذکر است که در این پژوهش، جهت بررسی روایی پرسشنامه ها از روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است.


[1] . Harvey

[2] . Young

[3] . Wolters Daugherty,

[4] . Compeau Higgins

[5] . Pan

[6] . Madsen

[7] . Lee

[8] . Gefen Straub

[9] . Taylor Todd









سایر محصولات :
بررسی عوامل مرتبط با پذیرش و بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین اعضای علمی دانشگاه پیام نور استان فارس 13 صفحهword

بررسی عوامل مرتبط با پذیرش و...

دانلود کارآموزی برق شرکت مشانیر

دانلود کارآموزی برق شرکت...

زنبق دره بالزاک

زنبق دره بالزاک...

کارآموزی سیستم های های مداربسته در ژرف کام آسیا

کارآموزی سیستم های های...

پاورپوینت درباره ی کسب و کار خانوادگی

پاورپوینت درباره ی...

طرح کارآفرینی پرورش گل وگیاه زینتی

طرح کارآفرینی پرورش...

پاورپوینت درباره ی سقط جنین

پاورپوینت درباره ی سقط جنین...

دانلود کارآفرینی صنایع فرآورده های لبنی

دانلود کارآفرینی صنایع فرآورده های لبنی...

پروژه کارآفرینی کارگاه موزائیک سازی

پروژه کارآفرینی کارگاه موزائیک سازی...

پاورپوینت درباره روش نمونه برداری از آلاینده های هوا

پاورپوینت درباره روش...

گالری تصاویر داتسو گالریDatso Gallery جوملا

گالری تصاویر داتسو گالریDatso...

دستورالعمل نصب و اصلاح انشعابات

دستورالعمل نصب و اصلاح...

پاورپوینت درباره روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه و مقاله نویسی

پاورپوینت درباره روش...

دانلود طرح کارآفرینی احداث هتل

دانلود طرح کارآفرینی احداث هتل...

پاورپوینت درباره رمزنگاری متقارن

پاورپوینت درباره رمزنگاری متقارن...

طرح کارآفرینی نصب و راه اندازی کارخانه کیک و کلوچه

طرح کارآفرینی نصب و...

بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدلTAM

بررسی عوامل مؤثر...

بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدلTAM

بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری...

بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدلTAM

بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری...

بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدلTAM

بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش...

تحقیق درباره زندگینامه ارشمیدوس

تحقیق درباره زندگینامه ارشمیدوس...

طرح کارآفرینی تأسیس درمانگاه

طرح کارآفرینی تأسیس...

طرح لایه باز مکه و حجاج

طرح لایه باز مکه و حجاج...

تحقیق درباره آپاندیس

تحقیق درباره آپاندیس...

پاورپوینت درباره دینامیک قطار

پاورپوینت درباره دینامیک قطار...

تحقیق درباره نفوذپذیری و دوامساحتمانی_12 صفحهword

تحقیق درباره نفوذپذیری و دوامساحتمانی_12 صفحهword...

تحقیق درباره نفوذپذیری و دوامساحتمانی_12 صفحهword

تحقیق درباره نفوذپذیری و دوامساحتمانی_12 صفحهword...

تحقیق درباره نفوذپذیری و دوامساحتمانی_12 صفحهword

تحقیق درباره نفوذپذیری و دوامساحتمانی_12 صفحهword...

تحقیق درباره نفوذپذیری و دوامساحتمانی_12 صفحهword

تحقیق درباره نفوذپذیری و دوامساحتمانی_12 صفحهword...

پاورپوینت درباره دین باوری و دین مداری

پاورپوینت درباره دین باوری و دین...

طرح کارآفرینی آژانس مسافرتی مخصوص کودکان

طرح کارآفرینی آژانس مسافرتی...

تحقیق درباره انواع سقف

تحقیق درباره انواع سقف...

دستورالعمل های نصب،نظارت بر نصب،بهره برداری و سرویس و نگهداری پست پیش ساخته کمپلنت فلزی

دستورالعمل های نصب،نظارت بر نصب،بهره...

دانلوددر مورد پتانسیومتر

دانلوددر مورد پتانسیومتر...

دانلود کارورزی در شرکت ساتراپ صنعت

دانلود کارورزی در شرکت...

تحقیق درباره تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت منابع انسانی_5 صفحهword

تحقیق درباره تاثیر...

تحقیق درباره تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت منابع انسانی_5 صفحهword

تحقیق درباره تاثیر فناوری اطلاعات ...

تحقیق درباره تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت منابع انسانی_5 صفحهword

تحقیق درباره تاثیر...

تحقیق درباره تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت منابع انسانی_5 صفحهword

تحقیق درباره تاثیر فناوری اطلاعات ...

دانلود در موردپایداری خطوط انتقال برق

دانلود در موردپایداری خطوط انتقال...

دستورالعمل و الزامات طراحی در شبکه توزیع برق تهران بزرگ

دستورالعمل و الزامات طراحی در شبکه توزیع...

دانلود در مورد بلوتوس

دانلود در مورد بلوتوس...

پاورپوینت علوم تجربی چهارم دبستان

پاورپوینت علوم تجربی چهارم...

دانلود در مورد اذرخش یا رد وبرق و دستگاه های الکتریکی برای استفاده از انرژی اذرخش

دانلود در مورد...

پاورپوینت ریاضی چهارم دبستان

پاورپوینت ریاضی چهارم دبستان...

پاورپوینت فارسی چهارم دبستان

پاورپوینت فارسی چهارم دبستان...

اموزش برنامه نویسی اندروید

اموزش برنامه نویسی...

دانلودآموزش میکرو کنترلر 8051

دانلودآموزش میکرو کنترلر 8051...

شرح حال سید جمال الدین اسد آبادی

شرح حال سید جمال الدین اسد آبادی...

دانلود در مورد آموز ه هایی از رباتیک

دانلود در مورد...

پاورپوینت کاربرد تئوری لایه مرزی -30 اسلاید
پاورپوینت فرهنگ - 60 اسلاید
پاورپوینت درباره عملیات انتحاری -77 اسلاید
پاورپوینت کارخانه آجر سفالی -38 اسلاید
تحقیق درباره هفته دفاع مقدس (word) 13 صفحه
پاورپوینت عید غدیر -44 اسلاید
تحقیق درباره امنیت شبکه (word) 23 صفحه
پاورپوینت درباره عکاسی
عنوان پروژه: داده کاوی، مفاهیم و کاربرد -101 صفحه word
انتخابات شورای مدرسه - 2 صفحه
بعد حقوق بشری فقر در افغانستان-33 صفحهword
پاورپوینت کاربرد تئوری لایه مرزی -30 اسلاید
اصول اقتصاد ۲ (اقتصاد کلان) -284 اسلاید
پاورپوینت تحلیل صنعت گردشگری -30 اسلاید
پاورپوینت آموزش و تربیت -34 اسلاید
دانلود پاورپوینت تحریم اقتصادی-19 اسلاید
تحقیق درباره بازار های مالی (word) 10 صفحه
طراحی و تدوین برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی شرکت شیرآلات چشمه در سال 1392
تحقیق درباره محرم-15 صفحهword
تحقیق درباره عید سعید غدیر (word) 22صفحه
پاورپوینت حقوق ارتباط جمعی - 74 اسلاید
نمونه سوالات درس اخلاق (word) 13صفحه
اصول حسابداری 1 - 418 اسلاید
تحلیل سیستم های آبیاری تحت فشار (قطره ای)
جزوه آموزشی فتوشاپ-15صفحهword
دانلود 0.Black Glassy Window 1.0 تم مشکی شفاف برای اندروید
جزوه آموزشی پدافند غیرعامل -144 صفحه word
پاورپوینت درباره تـاریخچه بیـماری
دانلود پاورپوینت حامیان تولید ملی -12 اسلاید
دانلود پاورپوینت اقتصاد اسلامی- 18 اسلاید
ده فایده سازمان تجارت جهانی (word) 19 صفحه
پاورپوینت مطالعه تصویری ساخت پل-32 اسلاید
ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت -291 اسلاید
بررسی نقش بنگاه‌های کوچک و متوسط در توسعه و امنیت اقتصادی - 26 صفحهword
ادبیات چهارم دبیرستان درس اول :نی نامه - 27 اسلاید
قانون مدیریت خدمات کشوری(word) 48 صفحه
موضوع تحقیق: تاریخ تحلیلی اسلام -14 صفحه
پاورپوینت “ صنایع فرهنگی در زندگی روزمره - 47 اسلاید
تحقیق درباره مدیریت(word) 39 صفحه
پاورپوینت فرهنگ - 60 اسلاید
پاورپوینت کاربرد فناوری اطلاعات در پزشکی -46 اسلاید
اسیدها و بازها (word) 63 صفحه
دانلود پاورپوینت درباره رودکی -24 اسلاید
تحقیق مقاله بیماری ایدز HIV
پاورپوینت معرفی کشور آلمان -36 اسلاید
مهندسی عمران محیط زیست-آزمون دانش پذیری فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور - 7 صفحه-75سوال
ط رح توجیهی جمـع‌آوری شـیـر با ظرفیت 5/8 تن در روز(word) 13 صفحه
پاورپوینت بازاریابی بنادر - 19 اسلاید
مقاله درباره معرفی مهندسی عمران -32 صفحه
پاورپوینت درباره کنترل فیزیکوشیمیایی
پاورپوینت در مورد کنترل عمق بیهوشی با استفاده از روش MPC
پاورپوینت در مورد کنترل کیفی دستگاههای سی تی اسکن
پاورپوینت در مورد کنترل عصبی تطبیقی بازوی انعطاف پذیر
پاورپوینت در مورد کنترل مایع
پاورپوینت در مورد کنترل بهداشتی استخرهای شنا
پاورپوینت در مورد کمیته جامعه ایمن شهرستان تایباد
پاورپوینت در مورد کمک‌هزینه دستیاران دوره تخصصی، فلوشیپ و فوق‌تخصصی
پاورپوینت در مورد کمر درد های ناشی از کار
پاورپوینت کمپوت آناناس
پاورپوینت در مورد کلینیک تخصصی و فوق تخصی
پاورپوینت درمورد کلیات محیط زیست
پاورپوینت در مورد کلیات فارماکولوژی
دانلود پروژه کارآفرینی و طرح تولید شیرینی
پاورپوینت در مورد کلیات استناد
پاورپوینت در مورد کشور عراق
پاورپوینت در مورد کشور اسپانیا(جغرافیا,موقعیت و فرهنگ)
پاورپوینت در مورد کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC)
پاورپوینت در مورد کروماتوگرافی گازی
پاورپوینت در مورد کربوهیدراتها
پاورپوینت در مورد کدهای احراز تمامیت پیام و توابع درهم ساز
پاورپوینت در مورد کتابشناسی
پاورپوینت در مورد کتاب کار نمای کلاسی انرژی
پاورپوینت کاهش و کنترل وزن Weight Reduction
پاورپوینت در مورد کاهش و کنترل نشت در بدنه و پی سد خاکی
پاورپوینت درباره کانابیس
کامپیوترهای قابل پوشیدن
پاورپوینت درباره کالیبریشن
پاورپوینت در مورد کارگاه مقدماتی روش تحقیق
پاورپوینت درباره کارگاه خبرنویسی
پاورپوینت در مورد کارگاه ثبت اختراع
پاورپوینت درباره کارگاه تحلیل عاملی اکتشافی با استفاده از نرم افزار SPSS
پاورپوینت در مورد کارگاه برنامه ریزی شهری
پاورپوینت در مورد کارگاه بازار یابی
پاورپوینت در مورد کارگاه ایمنی بیمار مبتنی بر حوزه نظام سلامت
پاورپوینت کارگاه ایمن سازی
مقاله درباره گراف -9 صفحه
پاورپوینت در مورد کارگاه آموزشی آلودگی هوا
پاورپوینت در مورد کارگاه آموزشی آشنایی با نظام آموزش کارکنان ودستورالعمل های آن
پاورپوینت در مورد کارگاه آموزش ضمن خدمت
پاورپوینت در مورد کارگاه آشناسازی اعضای هیأت علمی با قوانین و مقررات دانشگاه
پاورپوینت در مورد کارکردهای اختصاصی تغذیه در بلایا و فوریت ها
پاورپوینت کارتونهای قدیمی دوران کودکی

کلمات کلیدی :سهولت استفاده ادراک اعضای علمی دانشگاه ضری آلفای کروناخ مورد استفاده قرار ضری آلفای کراناخ نور استان فارس علمی دانشگاه پیام ادراک شده اعضای علمی فناوری اطلاعات شده است ضری آلفای سهولت استفاده فناوری استفاده آموزش فناوری اطلاعات laquo
  • ۹۶/۰۸/۲۸
  • محمد محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی